Majlis Aqiqah & Cukur Jambul, iPad, AidilAdha

Assalamualaikum and Hi!

         Okay okay "dah lama tak update blog, dah bersawang blog ni" cliche nyaa ayat ni. Tapi memang kenyataan pun. So hari ni, nak update apa ja yg terlintas di fikiran ni hehehe cuma, the problem is sanggupkah tangan ni nak type panjang lebar? Nevermind. 
          Actually saya ni tengah tunggu Deborah reply message saya yg saya tanya esok ada tuition atau takda. Hati ni pun tengah berbahagi, nak juga ikut mama pegi balik kampung di kuala penyu, tapi tuition? Hmmmm. Hari rabu ni pun ada kelas tambahan lagi di sekolah 😔 Tak nak ahh cakap pasal kelas semua ni. Okay, baru baru ni 20hb Sept (ahad) hari tu, kami buat majlis aqiqah & cukur jambul untuk anak ajang yg ketiga. Yaaasss bertambah lagi sepupu kami named Ag. Adani Sufi!! 🙌🏻 Sehari sebelum kenduri tu, tak payah katalah, everybody in this house was super very too busy, lagi lagi yg perempuan. Fuhhn penatnya masih lagi terasa. Best? Tak terasa sangat sebab kami sepupu perempuan ni semua kerja kat dapur atau lebih specific cuci dan lap pinggan mangkuk. Belum lagi start kenduri, kami sudah buat kerja mencuci. Apa tak nya, belum lagi kenduri pun, sepupu sepapat dah serbu makanan 😤 HAHAHAHAHA. Kami sendiri pun tak tertengok Adani kena gunting rambut 😭😭 

Dg. Auni Sufi

Kesibukan di dapur

Mama & nenek kassim sedia beras yg akan direnjis

Bapa sponsoredddd duriannsssssssss

Ag. Adni Sufi


 



        Siapa yg datang confirm dapat makan atau bawa balik durianssss secara percuma! Gilaa makan durian ja kami hari ahad tu. Seriously! HAHAHAHAHAHAHAH Rugi tau siapa yg tak datang. Kami satu keluarga besar ni memang gileee makan durian, bole dikatakan keluarga durian? HAHAHAHAH 😂😂😂 

         Okay enough for the last sunday's kenduri. Guessssss what?!! I got an iPad air 2. Tak sangka wehh. Actually saya dah lama dapat ipad tu as a birthday present dari ma father ❤️❤️ okay begini ceritanya, 15hb ogos tu, bapa bawa ke karamunsing. Hairan jugalah kenapa pegi sana, so saya tanya. Tapi bapa cakap dia ada something mau beli. Saya pun ada juga cakap yg saya mau a new camera battery. Tapi bapa diam ja. As we arrived there, bapa terus bawa kami ke apple store di 3rd floor. Bapa siap belek satu satu ipad yg kena display tu. Tahap kehairanan tu mencecah 130%, so saya tanya mama kenapa bapa bawa ke sini, mama pun cakap entah. Sedang bapa belek belek ipad tu, saya cakap dengan bapa, "pa, belikan aku betteri camera". Then bapa tanya, "kau mau ipad atau betteri camera?". Saya dilanda dilema all of sudden. I really wanted a new camera battery 😭😭 so, dengan keyakinan yg sangat tinggi saya tetap mau batteri. Terus bapa cakap, "betul ni? Nda menyesal?". Duhhhh! Then adik dan mama hasut suruh beli ipad. So...... Bye battery! 

        Masuk kereta, tetiba rasa sebak. Semua perasaan ada 😤😔😍😄😢😭😰😕😞😫😩😭😭. Duhhhh why? Tak naklaa. Sendiri faham k. 

        Yessss yasss! 24hb raya haji! Seriously i dont know why saya rasa happy & tak sabar nak raya. Tapikan kalau diikutkan, raya haji laa yg patut dirai dengan penuh meriah. Kita? Terbalik. Ish ish ish. Tapi serioussssllyyy saya rasa terrersangatlah happy. Hope, something good happens lah. Amin. And, harap harap plan ke labuan berjalan lancar, aminnn. 

        Okay, setakat ni sajalah yg termampu, tangan masih tak biasa menaip dekat ipad. Hiks hiks. HAHAHAHAHAH 


Selamat Menyambut Hari Raya AildilAdha! 

         









Comments

Popular Posts

Asasi Life

SPM is over!

Rumah Orang Kaya Gadong ~